Välkommen till Boomr-bloggen!

Varför en blogg? Vi har valt att starta en företagsblogg för att du ska få en större inblick i vilka vi är och hur våra mål ser ut, samt få ökad kunskap kring trygghet och företagande.

 

Här kommer du alltså kunna läsa om våra produkter, tjänster, kunder, om oss på Boomr och även få tips på hur du ska kunna jobba och leva lite tryggare.

I detta inlägg delar vi med oss en del av Boomrs historia och hur vi jobbat fram till idag.

Boomr grundades år 2002 och hade då endast en tjänst. Nyckelbrickan är Sveriges äldsta säkerhetstjänst och är än idag en väldigt populär tjänst för att se till att borttappade nycklar hittar hem till sin rätta ägare igen. Denna tjänst utökades efter ett tag till Spärrtjänsten som även inkluderar spärrande av kort och andra värdehandlingar.

Efter fem år breddade vi vår kompetens och började  med försäljning av brandprodukter till hem och kontor. Inom ett område där allt för många tyvärr har bristande kompetens och ett där företagare sällan har tid att lägga, såg vi till att tillgodose kunder både med produkter, utvärdering av och skötsel av befintligt brandskydd. I samarbete med Cupola – som även har det statliga ramavtalet – kunde våra kunder vara säkra på att de fick ett brandskydd att lita på.

År 2011 anställde vi vår första jurist, för att hjälpa småföretagare med alla möjliga juridiska frågor och problem, vilket fick en enormt bra respons. Att kunna vända sig till en påläst jurist utan att det ska kosta skjortan var tidigare få förunnat. I samband med juridiken startade vi även Identitetskontrollen för att hjälpa våra kunder vid identitetskapningar. Idag har vi sju duktiga jurister som dagligen hjälper våra kunders verksamheter att förebygga och lösa vanliga knutar i företagandet.

Vi letar ständigt efter förbättringsområden och nya tjänsteområden. För bara ett par år sedan kom en av våra medarbetare med en brilliant idé: DNA-märkning. I en tid då hemlarm får minskad effekt mot inbrott, samtidigt som stölderna ökar både i hushåll och på arbetsplats, kändes detta som en lösning som passade oss perfekt. En billig, modern och trygg tjänst som bevisat har en väldigt god effektivitet för att minska dessa typer av brott.

Vår ambition är att du ska känna dig trygg, både som kund hos oss samt med våra produkter. Därför lägger vi alltid stort fokus på kompetens hos vår personal och är noggranna med våra samarbetspartners. Dessutom använder vi oss inte av uppsägningstider eller automatiska förlängningar. Vår filosofi är: ”En nöjd kund väljer självmant att fortsätta med tjänsten”, vilket sätter ännu större press på oss att göra dig nöjd som kund – på ett positivt sätt förstås.

Funderar du på hur du kan få hjälp inom dessa områden, tar du enkelt kontakt med oss via telefon eller mail. Tveka inte!