09 april 19

Ordning och reda i kundregistret!

CRM är ju faktiskt en förkortning för Customer Relations Management, så det kanske inte är en överraskning att det är viktigt att ha din kundinformation lättillgänglig och i ordning. Om du inte har ett CRM-system idag, eller är missnöjd det ditt nuvarande system, får du i denna artikeln reda på varför det är ett viktigt verktyg hos oss.

En välfungerande kundhantering är, som du säkert redan vet, väldigt viktig för att uppnå effektivitet och ökad kundnöjdhet. När du hanterar tusentals kunder kan det i ett föråldrat CRM-system eller i analoga filer, lätt bli rörigt att hitta rätt information eller tidskrävande att hantera informationen. Vi förstår att du vill få snabba, korrekta svar på dina frågor, och inte ödsla tid i onödan. Därför har Boomr infört ett nytt, innovativt system för att du ska få ännu bättre hjälp när du behöver det.

I ett CRM-system samlar du all information du behöver om exempelvis kunder, leverantörer, samarbetspartner. När du väl ska plocka fram informationen slipper du leta igenom gamla block, Excel-filer eller förlita dig på minnet. Dessutom är det enkelt att lägga in uppgifter, notiser, uppföljningar och andra anteckningar för att se till att inte missa något.

Vår samarbetspartner Lime har presenterat en undersökning om varför kunder väljer att avsluta en arbetsrelation. Resultatet visade att hela 68% lämnar en leverantör på grund av att de känner sig nonchalerade som kunder. Det är klart att du tackar ja till chansen att minska denna andel!

Du som kund hos Boomr ligger givetvis i fokus för alla beslut vi tar. Att vi uppdaterade vårt CRM-system till en skräddarsydd, smidig lösning från Lime är inget undantag. Med det nya, fräscha informationssystemet och kan du förlita dig på att vi kan leverera kundservice med ännu högre kvalitet än tidigare.

Artikeln skriven av

Petter Jakobsson

09 april 19

Dela artikeln