Ett anonymt & krypterat visselblåsarsystem

Sedan december 2021 är visselblåsning ett lagkrav. Det innebär att företag och offentliga verksamheter måste ge sina medarbetare kanaler för rapportering av missförhållanden. Vårt visselblåsarsystem gör det enkelt för ditt företag att följa EU:s regelverk.

Kontakta oss Se video på vårt visselblåsarsystem

Digitalt visselblåsarsystem för företag

Vårt digitala visselblåsarsystem gör det enkelt för ditt företag att uppfylla EU:s lagkrav för visselblåsning. Det är enkelt att använda, går snabbt att starta upp och ger dig en fullt krypterad och kostnadseffektiv lösning för visselblåsning. Och det bästa? Du kan börja använda den redan idag.

Så kommer du igång

Kontakta oss. Starta upp kontot. Klart.

Helt anonymt och tryggt

Vår visselblåsare är en fullständigt anonym kanal för medarbetare och intressenter att vara skyddade när de rapporterar oegentligheter.

Skräddarsydd för ditt företag

Skräddarsy framsidan med ert företags information och egna grafiska och visuella stil. Självklart hjälper vi till för att få allt på plats så att ni kan komma igång utan dröjsmål.

Användarvänligt & enkelt

Vår plattform stöder flera språk, är lätt att använda och ger rum för instruktioner som hjälper visselblåsaren framåt.

Så fungerar det

Att använda systemet

Visselblåsaren rapporterar

Ditt företag får en unik länk där era anställda anonymt kan fylla i ett frågeformulär för att rapportera missförhållanden utan att äventyra sin identitet.

Handläggaren startar en dialog

Handläggaren, som är en utomstående utredare, får en notis via e-post och SMS och kan logga in i systemet för att behandla ärendet.

Ärendet utreds, anonymt & krypterat

En krypterad kommunikation inleds mellan handläggaren och visselblåsaren. Den externa kanalen skyddar uppgifterna så att de inte hamnar i fel händer.

Rapporter summeras & ditt företag informeras

När handläggaren är klar informeras ditt företag så att ni kan förebygga att liknande händelser sker i framtiden.

FAQ

Svar på vanliga frågor

  • Vilka företag vänder sig vår digitala visselblåsartjänst till?
  • Tjänsten vänder sig till alla företag med minst 50 anställda samt till kommuner med minst 10 000 invånare.

  • Hur gör man för att skaffa Visselblåsaren?
  • För att komma igång och starta upp tjänsten, vänligen kontakta oss på tel. 031-756 79 00 eller via email: info@boomr.se. Vi ser till att du kommer igång på ett snabbt och enkelt vis!

  • Vad händer efter att jag skaffat ett månadsabonnemang?
  • Så snart du har startat upp visselblåsartjänsten för din verksamhet har du ett system som uppfyller de EU-regler som trädde i kraft december 2021. Du har ett Visselblåsar-compliant system som gör att organisationen lätt kan följa upp ärenden. Systemet är dessutom helt krypterat och anonymiserat.

  • Vad gör vår digitala visselblåsartjänst unik?
  • Vår tjänst är skräddarsydd och kan anpassas efter din verksamhets behov och önskemål. Du kan också skräddarsy användargränssnittet utifrån just din verksamhets grafiska profil och har, genom vårt team av jurister, tillgång till ett erfaret juridiskt bollplank när ni vill utöka systemet efter just er organisations önskemål. Vårt system – på era villkor!

Kontakta oss idag för en kostnadsfri offert och demo!

Fyll i dina uppgifter i formuläret, så återkommer vi med en kostnadsfri offert och demo. Vi hörs!

  • 031-756 79 00

  • info@boomr.se

    Fyll i formuläret, så återkommer vi inom 24 timmar.

    Du är också välkommen att höra av dig på telefon eller e-post. Vi hörs!